El que proposem és elaborar l’horari de la classe amb imatges. D’aquesta manera, als alumnes que presenten dificultats per a organitzar el seu temps els resultarà més fàcil estructurar la jornada escolar. Amb els horaris visuals els alumnes podran anticipar esdeveniments que es puguen eixir de la rutina (una excursió, una xerrada, un taller, etc.) per evitar-los estats d’ansietat. Els horaris visuals són essencials per a alumnes amb TEA o Síndrome d’Asperger, per exemple.
Plastificarem les imatges que corresponen a cada assignatura i als temps de pati, esmorzar, etc. Quan els alumnes entren a classe, pot haver uns encarregats de fer l’horari del dia. Es col·loquen totes les imatges (amb velcro, per exemple) una baix de l’altra. Mireu la foto:
Quan ha passat una hora i s’ha acabat la classe, l’alumne anirà a l’horari visual i girarà la imatge per a representar que ha finalitzat esta assignatura. D’aquesta manera els alumnes veuen quantes hores els queden per anar a casa, per a eixir al pati, etc. Mireu la foto:
Esta activitat està adaptada d’una trobada al llibre "Activitats de tutoria per a mestres” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.
A continuació us deixem els enllaços a les plantilles per a poder confeccionar el vostre horari visual. El trobareu en valencià, castellà i en les dos llengües. Cliqueu sobre cada imatge per accedir-hi:
- Plantilla horari visual en valencià.
- Plantilla horari visual en castellà.
- Plantilla horari visual bilingüe.
- Imatges de l'horari en valencià.
- Imatges de l'horari en castellà.
- Imatges de l'horari bilingüe.
M'encanta aquest recurs!
ResponEliminaEl pinterejo ;)
Besets
Carme
Gràcies Carme...en la nostra escola, totes les aules de primer cicle tenen este horari visual...i als nens els agrada molt...encantades de compartir recursos...besets
Elimina