divendres, 15 de juny de 2012

Brain Gym: més exercicis

Ací teniu uns quants exercicis més per a practicar el Brain Gym extretes del llibre "Mi hijo no es un problema, tiene un problema" de María Docavo Alberti i editat per CEPE. 


  • Rotació de maluc (equilibri)


- Ajuda a centrar-se.
- Ajuda a tindre confiança en si mateix, regula l'equilibri físic i psíquic.
- Ajuda a estudiar més i concentrar-se.
- Coordinació.
- Recarrega energia.
- Millora la vista.
- Relaxa la zona del sacre i el sistema nerviós.




El xiquet s'assenta en terra amb les cames doblegades i les mans recolzades en terra. Es meneja d'esquerra a dreta lentament, fa xicotets cercles amb el maluc i finalment huits tombats. Amb este exercici es mana energia al cervell, connectant-lo amb la zona sacra.



  • Respiració abdominal (alliberament d'estrés)


- Major atenció.
- Relaxa i allibera estrés.
- Facilita la parla i lectura.
- Oxigena l'organisme i el cervell.
- Relaxa el sistema nerviós. 





Es posen les mans davall del melic, inspira profund imaginant que tens un globus en el budell i ho vas unflant a poc a poc amb el teu aire. Comptes fins a quatre i després ho vas desunflant a poc a poc soltant l'aire per la boca. Tot s'unfla i desunfla soltant l'aire per la boca. Tot això sentint amb les mans corn s'unfla i desunfla el globus.




  • Elefant (equilibri, tres dimensions)


          - Millora l'audició i la vista.
          - Ajuda a parlar i expressar-se.
          - Millora la memòria.
          - Ajuda a comptar i pensar més tranquil.
     - Relaxa el coll i la / columna vertebral i el   sistema nerviós. 






El xiquet, de peu, estira un braç cap amunt i avant, recolza el cap en el muscle del braç estirat i començant des del centre i mirant la seua mà realitza huits tombats en l'aire, després de sis vegades canvia de braç i fa el mateix (el braç pareix una trompa d'elefant).



  • Centrament (energètic, equilibri]

De peu, s'avança una cama i es flexiona un poc, l'altre peu queda darrere, de costat, el maluc es gira cap a la cama doblegada i  el cap mira al front, una vegada en esta posició es fan xicotetes espentets cap avall, després es canvia de cama i es gira cap a un altre costat.


  • Un altre tipus de centrament

Recolzant-se en el cantó d'una taula, flexionar una cama i estirar l'altra també flexionada doblegant les puntes dels peus i donar xicotetes espentets cap avall.

  • Estirada (alliberament d'estrés)

-Millora l'escriptura.
-Relaxa els muscles i el coll.
-Relaxa els dits a l'escriure.
-Ajuda a expressar-se millor i a vocalitzar.
-Facilita la concentració.  





De peu, s'estira un braç cap amunt i se subjecta amb l'altre doblegat per darrere del cap, el braç estirat espenta lleugerament cap al cap i el braç que el subjecta tira lleugerament en sentit contrari. Després el braç estirat tira cap avant fent contrapressió. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entrades relacionades

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...