És convenient establir límits durant la primera setmana del curs i, molt important, mantenir-les. Però encara que elaborem les normes que conformen les rutines necessàries, més freqüents i significatives de l'aula, es deixarà sempre un procés obert al llarg del curs per revisar aquestes normes i anar introduint-ne d'altres que es considerin necessàries per alguna raó. Per dur a terme este objectiu, necessitarem disposar de normes efectives amb les consignes següents:
- Establir amb el grup classe quines conductes són acceptables i quines no durant les primeres setmanes.
- Les normes han de ser clares, realistes, acceptables i funcionals.
- Es faran entre tots (tutor/a i alumnes). Farem un màxim de cinc normes però ben consensuades per tots. Així, seran poques però necessàries.
- Molt important: escriure-les en POSITIU. Ex: En compte de “No parlar”, podem escriure: “Hem de parlar fluix”.
- Seran coses reals i raonables per a cada classe en concret: problemes i preocupacions que hi hagi a l’aula. Ex: Si a una classe es respecta el torn de paraula, aquesta norma no la inclourem al nostre pla.
- Les normes han de ser poques, clares, conegudes per tots i fàcils de complir.
- Consensuar entre tota la classe els privilegis que es tindran si es compleixen les normes i les conseqüències de no cumplir-les.
El mural pot quedar de la següent manera:
I ací teniu la plantilla per si ho voleu provar a les vostres aules.
Esta activitat està extreta del llibre "Activitats de tutoria per a les famílies” del CEIP Puig d’en Valls (Eivissa), on els dibuixos són de Toni Marí Marí “Tirurit” (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada