Aquesta estratègia és molt bona per als xiquets i xiquetes ja que genera autoestima i respecte.
És molt fàcil de posar en pràctica ja que consisteix a elogiar i reforçar les conductes i comportaments que volem i desitgem que es donen amb més freqüència a casa. S’ha de concretar molt bé la causa de l’elogi perquè els vostres fills i filles sàpiguen perquè el feliciteu. Exemple: Enhorabona, Joan, has deixat molt ordenada la teua habitació.
També hem de tenir en compte que elogiarem determinades conductes que sabem que els costa de fer. Ex.: si el vostre fill no fa mai els deures, i hui els ha fet, elogiarem aquest fet dient-li “Que bé que has mirat l’agenda i has fet tots els deures que tenies”. Es poden utilitzar gomets per alabar alguna conducta. És un recurs ràpid i fàcil d’utilitzar i amb un efecte immediat per als xiquets.
Si es considera oportú, es pot utilitzar l’agenda com a mitjà de comunicació amb els mestres per elogiar una bona conducta dels nostres fills a l’escola. Prèviament haurem parlat amb el tutor perquè ens informi del comportament del nostre fill cada dia.
Es pot fer una taula d’autoregistre per als nostres fills, en la qual siguen ells els qui hagen de valorar, al final del dia, com s’han portat. Es pot fer un mural amb el nom o la seva foto, i posar una estrella al requadre del dia que s’han portat bé.
Aquesta activitat està extreta del llibre: Activitats de tutoria per a les famílies, del CEIP Puig d'en Valls (Eivissa).on els dibuixos són de Toni Marí Marí "Tirurit" (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.
Aquesta activitat està extreta del llibre: Activitats de tutoria per a les famílies, del CEIP Puig d'en Valls (Eivissa).on els dibuixos són de Toni Marí Marí "Tirurit" (Eivissa) i la coordinadora és Elena Garcia Morell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada